Google Posts
Abonneren

Wat zijn Google Posts en wat kun je er precies mee?

Door Nina Gajic | Google Posts

Google heeft sinds een poosje een nieuwe functie geïntroduceerd, namelijk Google Posts. Hoewel deze functionaliteit dus al een aantal maanden beschikbaar is, merk ik om me heen dat veel mensen niet weten wat ze ermee kunnen en waar het goed voor is. Veel bedrijven laten deze functionaliteit nog onbenut en dat is zonde. In dit blog leg ik je beknopt uit wat Google Posts precies zijn en hoe je hier je voordeel mee kunt doen. Dus lees gauw verder!    

Wat zijn Google Posts?

Laten we eerst eens beginnen met: wat zijn Google Posts eigenlijk? Nou dat is heel simpel. Het is de mogelijkheid om je content rechts onder je Google Mijn Bedrijf-vermelding in Google uit te breiden. Als bedrijf kun je dus heel eenvoudig bijvoorbeeld je bedrijfsupdates delen op deze manier. Hieronder zie je een voorbeeld van onze eigen Google Posts. 

Voorbeeld Google Posts

Wat heb ik aan deze functionaliteit? 

Nou dat is mooi, je weet nu wat het is! Maar misschien vraag je je nu af wat je eraan hebt. Ook dat licht ik graag toe. Google Posts bieden een aantal grote voordelen:

  • Je wordt beter zichtbaar in de zoekresultaten van Google. En dat wil iedereen toch? Met zoveel concurrentie is het zaak om steeds beter op te vallen om op deze manier nieuwe klanten naar je toe te trekken.
  • Daarnaast is het een mooie manier om je klanten op de hoogte te houden van de laatste bedrijfsontwikkelingen en dus een goede klantrelatie op te bouwen.

Alleen maar voordelen lijkt me zo. En het mooie is: de mogelijkheid is geheel gratis.

Wat kan ik dan allemaal publiceren? 

Google Posts lenen zich voor verschillende dingen. Zo kun je er bijvoorbeeld je laatste blog posten om deze meer onder de aandacht te brengen. Ook het laatste nieuws omtrent je bedrijf leent zich goed hiervoor. Maar wat dacht je van bijzondere evenementen, nieuwe vacatures of een mooie aanbieding? Allemaal zaken die je bedrijf nog meer in the picture zetten.  

Hoe werkt het precies? 

Allemaal mooi en wel, maar hoe werkt het precies? Nou zelfs dat is niet ingewikkeld. Heb je een Google Mijn Bedrijf-account, dan kun je heel eenvoudig dus fresh content publiceren op Google. In slechts enkele stappen heb je die nieuwe content gepubliceerd.

Je logt in bij Google Mijn Bedrijf. Vervolgens heb je daar de mogelijkheid om Posts ofwel Berichten te maken. Als je deze optie aanklikt is het een kwestie van aantrekkelijke copy tikken. Deze mag tussen de 100 en 300 woorden bevatten. Zorg ook voor een mooie foto om de doelgroep aan te spreken. Google biedt je daarnaast ook de mogelijkheid om een call-to-action button toe te voegen als bestellen, registreren en nog veel meer én je kunt een linkje naar een landingspagina toevoegen. Maak hier dan ook gretig gebruik van en laat geen enkele mogelijkheid onbenut. Ben je klaar? Dan kun je het voorbeeld bekijken voordat je je post publiceert.  

Handig om te weten

Wat je moet onthouden is dat je posts zeven dagen zichtbaar blijven, daarna verdwijnen ze weer. Tenzij het een event is. Deze verdwijnt nadat het event is verstreken. Je krijgt een melding als je post bijna verlopen is zodat je weet dat het tijd is om iets nieuws te posten. Op deze manier dwingt Google je dus om ook echt alleen maar relevante content voor je doelgroep te posten. En Google zou Google natuurlijk niet zijn als ze je ook geen inzicht zouden geven in de statistieken. Zo kun je het aantal weergaven, engagement en clicks zien. Wel zo handig! Want met deze info kun je weer op de behoefte van je doelgroep inspelen.

Zie jij ook wel het nu van Google Posts in, maar kun je wel wat hulp gebruiken? Laat het me weten! Ik help je graag verder!

Nina



P.S. Alles is Content is een label van Tomahawk