over onspagina klanten opleveren
Abonneren

Next Post

Hoe je ‘over onspagina’ klanten kan opleveren

Door Nina Gajic | over ons pagina

Wist je dat de ‘over onspagina’ vaak een van de best bezochte pagina’s van de website is? Wij hebben onze statistieken er ook maar weer eens bijgepakt en ja… het klopt nog steeds. Veel van onze bezoekers willen weten wie er achter Alles is Content schuilgaan. Maar wist je ook dat het vaak één van de moeilijkste pagina’s is om te schrijven? In dit blog ga ik je vertellen waar naar mijn mening een goede ‘over onspagina’ aan moet voldoen en geef ik je wat tips en tricks.

Wij versus jij

Nou hoor ik je denken: hoezo is de ‘over onspagina’ lastig te schrijven? Het is toch een kwestie van wat geschiedenis op papier zetten, cijfertjes verzamelen, plaatjes van certificaten maken, een missie formuleren en voilà, je hebt een ‘over onspagina’? Dat zou je denken, maar niets is minder waar. Op een ‘over onspagina’ wil je je bezoekers meenemen in een aansprekend verhaal. Ze hebben duidelijk interesse in je product of dienst, anders zouden ze niet gaan kijken wie jij bent. Geef ze dan ook iets waardoor ze 100% overtuigd worden, klant worden en je verhaal gaan doorvertellen. Dit doe je niet door een standaard missie, visie en kernwaarden te formuleren. Een goede ‘over onspagina’ hoort een goede balans te hebben van het wij-gehalte (praten over jezelf) en het jij-gehalte (wat kun je als bedrijf voor de klant betekenen).

Oprecht

Laat op de pagina zien hoe je ook in het echt bent. Je anders of beter voordoen en zaken ‘romantiseren’ heeft weinig zin. Op lange termijn kan het alleen maar averechts werken. It’s gonna come back and bite you in the ass. Het zijn juist de oprechte, authentieke verhalen waar we als consument op zitten te wachten en die we bereid zijn te delen.

Persoonlijk

Wees niet bang voor de persoonlijke touch. Is jouw product/dienst heel zakelijk, maar heb je bijvoorbeeld ook gevoel voor humor? Laat dit dan doorschemeren op de ‘over onspagina’, uiteraard met mate. Uiteindelijk zijn we allemaal mensen en dus gevoelig voor emoties.

Zichtbaar

Je bezoekers overwegen zaken met je te doen, geef ze dan geen reden om je site te verlaten. Ga maar eens na: aan wie zou jij je geld eerder geven? Aan een organisatie/bedrijf waarvan je de gezichten hebt gezien of aan een bedrijf waarvan je totaal geen idee hebt wie er achter schuilgaat? Optie 1, toch? Dus plaats een passende foto van jezelf of van je team. Kies voor een foto waar duidelijk het karakter/werkwijze van je bedrijf vanaf straalt. En denk uiteraard ook aan de kwaliteit van de foto die je gebruikt, maar dat geldt natuurlijk voor de gehele website, niet alleen voor de ‘over onspagina’.

Zet je bezoeker aan tot actie

Na het lezen van de ‘over onspagina’ hoop je natuurlijk dat je jouw bezoekers zodanig hebt geënthousiasmeerd dat ze overgaan tot actie. Geef ze dan ook dat duwtje in de rug en sluit af met een passende en pakkende call-to-actionknop.

Hoe zit jouw over ‘ons pagina eruit’? Staat bij jou inderdaad je visie centraal en heb jij behoefte aan een vleugje creativiteit? Laat dan wat van je horen, zodat we samen kunnen kijken hoe we jouw verhaal op een interessante manier kunnen vertellen.

Nina



P.S. Alles is Content is een label van Tomahawk