tekstschrijver
Abonneren

Next Post

Tekstschrijver inhuren? Wat levert het je nu echt op?

Door Nina Gajic | Tekstschrijver

Bij Alles is Content bieden we verschillende content abonnementen aan. Jij brieft ons en wij creëren content binnen de juiste context. Hoewel content abonnementen niet nieuw zijn in de online wereld, krijgen we toch nog geregeld vragen van mensen waarom ze voor zo’n dienst zouden moeten kiezen en een externe tekstschrijver moeten inhuren. Het is toch veel goedkoper om zelf teksten te schrijven? Ja dat klopt. Zelf teksten schrijven is inderdaad goedkoper, tenminste als schrijven je second nature is en je een tekst zo uit je mouw schudt. Echter dat is bij de meeste mensen niet het geval. Dus als een of meerdere van de onderstaande situaties op jou van toepassing zijn, dan is een content abonnement waarschijnlijk dé oplossing voor jou en uiteindelijk ook voordeliger.  

Druk druk druk…

A: “Hoe is het?”
B: “Goed. Druk! En met jou?”
A: “Ja ook goed, maar inderdaad erg druk.”
Herkenbaar? Grote kans dat je gesprekken met mensen, die je een tijdje niet hebt gezien, zo verlopen. Druk lijkt wel het credo van de moderne mens. Laat staan als je een ZZP’er bent of een MKB’er met tien man personeel! Je kan dan wel denken, ik ga die content lekker zelf creëren in de hoop kosten uit te sparen of je vraagt het aan een collega die het erbij kan nemen. Maar in de praktijk pakt dat heel anders uit. Als ZZP’er moet je je business in je eentje draaiende weten te houden. Acquisitie, administratie, noem het maar op! Ja, dan schiet verse content er vaak bij in. Echter vers ‘leesvoer’ op je website is belangrijk, niet alleen voor je doelgroep, maar ook voor Google. Dus je komt er niet mee weg om zo af en toe een blogje te plaatsen. Bij MKB’s gaat dat vaak niet anders. Je kan het dan nog zo lief aan je collega vragen, maar ook zijn of haar gesprekken in de wandelgangen bevatten waarschijnlijk het woordje druk. En is schrijven ook nog eens niet je specialiteit, dan ben je helemaal veel tijd kwijt. Brengt ons gelijk bij het tweede punt.

Niet de juiste schrijfskills

Een professionele tekstschrijver klinkt misschien als een flinke investering, is het ook, maar het is een investering die zichzelf terugverdient. Terwijl jij wellicht drie tot vier uur, misschien wel langer, op een tekst zit te ploeteren en een mediocre resultaat weet te produceren, heeft een goede tekstschrijver een tekst over hetzelfde onderwerp vaak al in anderhalf uur klaar. En dan mag je ook nog eens verwachten dat het een foutloze en converterende tekst is. Dan hebben we het nog niet eens gehad over schrijven voor Google (SEO-teksten). Want ken jij alle spelregels waaraan je je moet houden? Waarschijnlijk niet! En beetje afhankelijk van het soort tekstschrijver die je inhuurt, kun je er vaak van op aan dat hij of zij die regels wél kent en er ruime ervaring mee heeft. Dus terwijl je in het begin misschien denkt geld uit te sparen, blijkt dat in the long run vaak niet het geval te zijn. Je bent er immers meer tijd mee kwijt en als jouw content dan ook nog eens niet het gewenste effect oplevert is dat alleen maar verloren tijd en verloren geld.

Blinde vlek

Nog een voordeel van een externe tekstschrijver is dat deze met een frisse blik naar je business, je website en je doelgroep kijkt. Die heeft geen blinde vlek, blijft niet hangen in vakjargon en weet hoofdzaken van bijzaken te onderscheiden. En dat is nou juist wat je nodig hebt als je overtuigende en aansprekende content wilt creëren.

Waarom Alles is Content?

Er zijn zoveel tekstschrijvers waaruit ik kan kiezen. Waarom zou ik voor Alles is Content moeten kiezen? Goed punt en een terechte vraag. Dit is wat je van ons kunt verwachten en waarom je voor ons zou moeten kiezen:

  • We knikken niet alleen maar, maar vragen door. Misschien zul je onze vragen soms als lastig ervaren, maar we blijven toch doorvragen om je beter te begrijpen. Alleen zo kunnen we content creëren die past bij jouw bedrijf en jouw doelgroep.
  • We durven tegen je in te gaan en zullen altijd eerlijk zijn. Als we het niet eens zijn met een correctie of suggestie dan zeggen we dat. Dit doen we wederom niet om lastig te zijn. Het is namelijk ook in ons belang dat jouw doelgroep aangesproken wordt door jouw website. En als wij denken dat jouw correcties en suggesties dat niet bewerkstelligen dan maken we dat duidelijk, met goede argumenten uiteraard.
  • We staan open voor opbouwende kritiek. Net zoals wij altijd eerlijk tegen jou zullen zijn, verwachten we dat ook van jou. Had je een andere tekst in gedachten? Ben je niet geheel tevreden? Bespreek het met ons! Een goede tekstschrijver moet tegen een stootje kunnen en is altijd bereid te sparren met de klant om tot een goede oplossing te komen. Dat doen we dan ook, dus laat het ons weten als je vindt dat het anders kan en moet. Zo leren en ontwikkelen wij ons ook weer verder.
  • We durven om hulp te vragen. Hoewel we schrijven voor de meest uiteenlopende bedrijven en we ons goed kunnen verplaatsen in allerlei doelgroepen, diensten en producten is het voor ons soms ook een kluif om een tekst te schrijven over iets waar we nog niet geheel bekend mee zijn. Het betekent echter niet dat we het niet kunnen of dat we een slechte tekst opleveren. Integendeel, dan trekken we alles uit de kast om er meer over te weten te komen en dat betekent ook om hulp vragen. We zien het juist als een mooie uitdaging. Bovendien zijn we van mening dat het soms ook goed is om niet alles tot in de details van een product of dienst te weten. Het betekent dat je met een frisse blik aan contentcreatie begint. Doordat we de rol van een leek innemen, wordt het verhaal begrijpelijker. En is een materie echt out of our league? Dan zullen we dat ook eerlijk toegeven en je adviseren een andere tekstschrijver in de arm te nemen.
  • We helpen je zolang jij dat nodig vindt en nodig hebt. Je zit niet onnodig aan ons vast. Dus heb je onze dienst niet meer nodig? Dan zeg je het gewoon op. Zo simpel is het!

De juiste match

The bottom line: in de meeste gevallen betaalt een investering in een goede tekstschrijver zich dubbel en dwars terug. Mits je de juiste match hebt gevonden. Kijken of wij een goede match vormen? Bel of mail ons zodat we elkaar en elkaars business kunnen leren kennen.

Nina



P.S. Alles is Content is een label van Tomahawk